dimarts, 5 de març del 2013

PER UN ENSENYAMENT PÚBLIC, LAIC I DE QUALITAT


Les retallades de la despesa pública en educació encara marquen més les diferencies educatives segons la classe social. Es  una estratègia que perjudica als sectors de rendes més baixes, per tant netament injusta i desigual.  Per això deixar de finançar la educació pública, es profundament antisocial.

Es molt perjudicial desde el punt de vista econòmic, no invertit en el capital humà. Aquest es un factor fonamental del creixement i la competitivitat.  En contra del  que indiquen els economistes neoliberals, las desigualtats en l’educació influeixen en l’economia.

La millor escola en la UE-15 es la Finlandesa, tal  com senyalen  els informes PISA sobre qualitat de la educació. Es una escola pública  multi classicista, on  el fills i filles  dels directius, i els dels empleats van a la mateixa escola. Una situació impensable a Espanya on,  tot i anar a la escola privada,  els  fills i filles de famílies amb major poder adquisitiu, estan per sota del nivell dels fills i filles  dels treballadors de Finlàndia.  

L’ensenyament ha de ser públic, laic i de gran qualitat. El professorat ha de tindre una  alta preparació, i gaudir de  reconeixement social i econòmic. Ha de  deixar  de ser un gran  negoci privat.

Prou retallades. El FMI i economistes de prestigi internacional reconeixen  que s’han equivocat demanant tantes retallades. El govern te altres camins, que no siguin tan ideològics.

CPCV